Regulamin zakupów w sklepie internetowym www.szydelkowakraina.pl
§1 Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy www.szydelkowakraina.pl (dalej „Sklep”) prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
2. Właścicielem Sklepu jest Jacek Kalinowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szydełkowa Kraina Jacek Kalinowski, NIP: 956-106-68-11, REGON: 871211165, Ul. Reja 23 B/16, 87-100 Toruń, Tel. 667-793-173, E-mail: kontakt@szydelkowakraina.pl
3. Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową www.szydelkowakraina.pl przez 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę.
4. Klient, przesyłając do sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów ze Sklepem. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej.
5. Złożenie zamówienia przez Kupującego oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu oraz polityki prywatności.
§2 Zamówienia
1. Zamówienia można składać:
- poprzez dodanie produktów do koszyka i wypełnienie formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu,
- mailowo na adres: kontakt@szydelkowakraina.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48-667-793-173
2. W celu złożenia zamówienia Klient musi dokonać:
- wyboru zamawianych towarów,
- wyboru sposobu dostawy i formy płatności,
- wyboru adresu dostawy,
- zapłaty za towar.
3. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru.
4. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu i czas realizacji.
5. Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
§3 Płatności
1. Klient za zamówiony towar może dokonać zapłaty:
- przelewem tradycyjnym,
- przelewem elektronicznym poprzez systemy płatności Przelewy24 lub PayPal,
- kartą (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro) - operator PayPro S.A.
2. Nie wysyłamy towaru za pobraniem z uwagi na spersonalizowany, indywidualny charakter zamówień.
3. Ceny kosztów dostawy określone są w zakładce „koszty dostawy”, dostępnej na stronie Sklepu.
4. Wysokość kosztu przesyłki poza granice Polski jest ustalana indywidualnie, należy podać mailowo przed zakupem kraj wysyłki, rodzaj towaru i ilość sztuk.
5. Warunkiem wykonania zamawianego przedmiotu jest zapłata za towar i koszty dostawy.
§4 Wysyłka towaru
1. Wysyłki realizowane są w dni robocze (poniedziałek-piątek).
2. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem Poczty Polskiej (listem poleconym priorytetowym), kurierem DPD lub za pośrednictwem Paczkomatów InPost. W przypadku Kuriera DPD gwarantowany termin dostawy wynosi od 24 do 48 h (najczęściej 24 h), a ubezpieczenie towaru - 1000 zł. W przypadku Paczkomatów InPost ubezpieczenie towaru wynosi 200 zł, a gwarantowany termin dostawy - od 24 do 48 h (najczęściej 24 h).
3. Istnieje możliwość odbioru osobistego towaru w siedzibie firmy w Toruniu po wcześniejszej przedpłacie za towar i mailowym lub telefonicznym umówieniu się na odbiór na konkretny dzień i godzinę.
4. Przesyłki wysyłane są nie później niż:
- do 24 godzin - ocieplacze szydełkowe dla Panów,
- do 3 dni roboczych - opaski, buciki, szatki do Chrztu Świętego, chusteczki do Komunii, chusteczki na podziękowania / ślub, świece do Chrztu Świętego/Komunii, ręczniki z haftem, poduszki z haftem, fartuchy z haftem, koce z haftem, śliniaki z haftem, ramki z haftem (np. metryczką), zestawy z haftem
- do 4 dni roboczych - komplety do Chrztu Świętego, komplety do Komunii (szatka+świeca),
- do 5 dni roboczych - czapeczki szydełkowe, kapelusiki szydełkowe,
- do 7 dni roboczych - komplety szydełkowe 2-cz., 3-cz. i 4-częściowe,
- w przypadku zakupu kilku sztuk konieczne jest uzgodnienie terminu wysyłki (za pośrednictwem wiadomości e-mail), jeśli jest ona bardzo pilna np. na Chrzest. Na ogół czas wykonania jest wielokrotnością czasu zakupionych sztuk.
- w przypadku zamówień z indywidualnym logo, gdzie konieczne jest wykonanie matrycy haftu czas realizacji ustalany jest indywidualnie. Jest on zależny m.in. od ilości zamawianych sztuk.
5. Dni wymienione w pkt. 4 liczone są od daty wpływu wpłaty/przelewu na konto Sklepu. Dni robocze to dni liczone bez sobót i niedziel oraz wszystkich świąt kalendarzowych. Przesyłki są dostarczane tylko w dni robocze, nie są dostarczane w soboty, niedziele i święta kalendarzowe.
6. Do czasu wymienionego w pkt. 4 należy doliczyć jeszcze czas dostarczenia przesyłki poleconej priorytetowej (najczęściej 2-3 dni robocze), przesyłki kurierskiej DPD (24-48h) lub paczkomatowej (24-48h).
7. Sklep nie odpowiada za opóźnienia i błędy wynikające z pracy Poczty Polskiej, DPD i Inpostu, skargi z tego tytułu wnosi Klient w swojej placówce Poczty Polskiej, punkcie DPD lub Inpost.
8. W trakcie odbioru przesyłki (szczególnie w przypadku zamówień świec, kompletów ze świecą i ramek z haftem) Klient ma obowiązek w obecności Kuriera sprawdzić stan i zawartość przesyłki. W przypadku jej uszkodzenia należy niezwłocznie spisać protokół szkody, który stanowi podstawę reklamacji.
9. Jeśli w ciągu 3 dni (przesyłka krajowa) lub 7 dni (przesyłka zagraniczna) od otrzymania od Sklepu e-maila o wysyłce towaru, towar nie dotrze do Klienta, należy pilnie skontaktować się ze Sklepem za pośrednictwem wiadomości e-mail. Sklep poda wówczas numer przesyłki, aby Klient mógł sprawdzić jej status na stronie internetowej Poczty Polskiej, DPD lub Inpostu.
10. W przypadku nie odebrania, czy nie podjęcia z poczty przez Klienta przesyłki, Poczta Polska po 14 dniach zwraca przesyłkę do Sklepu, za który to zwrot jest on zmuszony zapłacić poczcie. Przesyłka z towarem może być ponownie wysłana po opłaceniu przez Klienta kosztów zwrotu przesyłki oraz ponownych kosztów przesyłki.
11. Do każdego zakupu Klient otrzymuje paragon z kasy fiskalnej. Na życzenie istnieje możliwość wystawienia faktury vat. Jeśli Klient chce otrzymać fakturę zobowiązany jest do napisania o tym i podania numeru NIP i danych firmy od razu po zakupie, w koszyku punkcie "uwagi do zamówienia".
§5 Reklamacje i zwroty
1. Klient może złożyć reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem mailowym kontakt@szydelkowakraina.pl lub w formie pisemnej na adres siedziby firmy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
- datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
- wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
2. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sklep zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
3. Sklep rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
4. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
5. W przypadku fartuchów i szatek z haftem tolerancja wymiarów od podanych w ofertach wynosi ± 4 cm (fartuchy) i ± 2 cm (szatki) - z tego tytułu nie uwzględniamy reklamacji.
6. Nie można zwrócić towaru wykonywanego na indywidualne zamówienie Klienta - dotyczy wszystkich wyrobów wykonywanych na wymiar oraz z indywidualnym haftem, kolorem, czy wykończeniem.
7. Pod tym linkiem: KLIKNIJ znajdują się szczegółowe zasady prania, prasowania i pielęgnacji naszych produktów.
Niewłaściwe użytkowanie (m.in. pranie, prasowanie) nie stanowią podstaw do reklamacji produktu.
§6 Prawo odstąpienia od umowy
1. W ciągu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy Klient może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. W takim przypadku Sklep zwróci wszystkie otrzymane od Klienta płatności.
2. Aby odstąpić od umowy, należy złożyć stosowne oświadczenie woli, pisząc na adres e-mail: kontakt@szydelkowakraina.pl.
Przesyłkę należy nadać na adres siedziby firmy (ul. Reja 23 B/16, 87-100 Toruń).
3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. ręczniki, poduszki, fartuszki, czapki, śliniaki, ramki z indywidualnym haftem, szatki i komplety do Chrztu i Komunii z indywidualnym haftem, wyroby szydełkowe wykonywane na wymiar z indywidualnym zdobieniem, wykończeniem, kolorem).
§7 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy Delegatura w Toruniu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
§8 Ochrona prywatności
1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
3. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
4. Klienci Sklepu maja prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia.
5. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo – promocyjnych (newsletter).
§9 Własność intelektualna
1. Zdjęcia i opisy wykorzystane na stronie www.szydelkowakraina.pl są naszego autorstwa. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub części bez zgody autora, jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz.U. 94 nr 24 poz.83, sprost. Dz.U 94 nr 43, poz.170.
§10 Wejście w życie i zmiany Regulaminu
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.